Benieuwd naar onze bouwstenen? Ontdek ze hier!

Onze leerlingen worden zoveel mogelijk uitgedaagd met actieve lessen. Dit gebeurt zowel bij het doen als in het denken. Dit uit zich op verschillende manieren doorheen de lessen. De opgedane kennis wordt dan ook omgezet in de praktijk. Al doende leert men immers meer.

Ook bij ontdekkend leren zijn de leerlingen actief bezig, maar dan vooral met hun leerproces. Ze gaan zich nog beter bewust worden van hun talenten en leren hoe ze deze goed kunnen inzetten. Ze worden zelfstandiger en leren hoe ze moeten handelen. Ze leren initiatief te nemen, te plannen en uitvoeren.

De naam zegt het zelf. De leerlingen worden klaargestoomd voor het echte leven door te leren uit en met situaties uit het dagelijkse leven.​ De lessen sluiten aan bij de leef- en belevingswereld van onze leerlingen. Op deze manier blijft leren zeker interessant.

Leren van en met elkaar is belangrijk in het leerproces. Vanuit interactie worden kennis en vaardigheden verdiept en nieuwe inzichten opgebouwd.​ Dit staat overal op onze school centraal. Ons schoolrestaurant voor knabbels en babbels leent zich hier ook toe.

Leerlingen worden uitgedaagd om taken en opdrachten zelf te plannen en te organiseren.​ Ze leren zo zelf doelen te stellen, initiatief en verantwoordelijkheid te nemen voor het eigen leerproces. Dit heeft niet alleen betrekking op het leren maar ook op hun gedachten en gevoelens.

We stimuleren de leerlingen om kritisch naar zichzelf te kijken. Ze gaan hun eigen leerproces evalueren en bijsturen om zo in hun verdere leven hun eigen ontwikkeling beter in te schatten. Op deze manier kunnen de leerlingen een positieve studiekeuze maken.

Adres:
Veldstraat 81, 2450 Meerhout (B)
Telefoon:
directie@bs-deboomgaard.be
Openingsuren:
08:50u-15:45u (ma, di, do)
08:50u-11:35u (woe)
08:50u-15:00u (vr)

Volg ons op facebook en blijf op de hoogte van de laatste weetjes!

Smartschool